Regulamin świadczenia płatnych treści cyfrowych w ramach serwisu: CyfroweHistorie.pl
Niniejszy „Regulamin świadczenia płatnych treści cyfrowych i towarów” (dalej jako „Regulamin”) określa zasady zamawiania, korzystania i dokonywania opłat za Treści cyfrowe świadczone odpłatnie przez Dostawcę. Przed dokonaniem płatnego zamówienia Użytkownik powinien zapoznać się z aktualnym brzmieniem niniejszego Regulaminu. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Regulaminu Serwisu dostępnego pod adresem https://cyfrowehistorie.pl/regulamin-sklepu
I. Informacje ogólne
- Płatne Treści cyfrowe są świadczone przez RAND Rafał Szymczak, z siedzibą w Warszawie, Nowolipki 6a/3 00-153 Warszawa. NIP: 5341265624, KRS: 011796223, NIP: 6760056914, REGON: 350319302, wpisaną do CIDG, e-mail: info@cyfrowehistorie.pl (dalej jako: „Dostawca”)
- Dostawca informuje, że posiada status przedsiębiorcy, a do umowy zawartej zgodnie z treścią niniejszego regulaminu mają zastosowanie przepisy dotyczące konsumentów.
- Z Dostawcą można szybko i efektywnie kontaktować się przy wykorzystaniu poczty elektronicznej info@cyfrowehistorie.pl
- Przez „Treści cyfrowe” rozumie się dane wytwarzane i dostarczane w formie cyfrowej jako Dostępy czasowe.
II. Rodzaje i zakres udostępnianych Treści cyfrowych
- Treści cyfrowe są świadczone w ramach strony www.cyfrowehistorie.pl oraz mogą być świadczone za pomocą aplikacji mobilnej.
- Korzystanie i zamawianie płatnych Treści cyfrowych jest możliwe wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników, którzy utworzyli Konto w Serwisie i spełniają wymagania określone w Regulaminie Serwisu https://cyfrowehistorie.pl/regulamin-sklepu/. Utworzenie Konta jest bezpłatne.
- W ramach świadczenia przez Dostawcę płatnych Treści cyfrowych Użytkownik ma możliwość korzystania z Dostępu czasowego – w ramach którego Użytkownik uzyskuje otwarty dostęp do wszystkich Artykułów przez czas, na który wykupił dostęp.
- Użytkownik korzysta z serwisu na własny użytek i nie jest uprawniony do przekazywania danych umożliwiających korzystanie osobom trzecim (za wyjątkiem przypadków określonych w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
- Wykupienie danego rodzaju Dostępu jest możliwe po wejściu na podstronę, na którą Użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w odnośnik znajdujący się pod materiałami zamieszczonymi na stronie, pod poszczególnymi Artykułami zamieszczonymi na stronie www.cyfrowehistorie.pl lub poprzez kliknięcie w link umożliwiający zakup dostępu. Zamówienie Treści cyfrowych w ramach Dostępu czasowego następować będzie na odpowiednich podstronach serwisu www.cyfrowehistorie.pl gdzie znajdować się będzie ich szczegółowy opis, w tym – w przypadku Treści cyfrowych – funkcjonalności oraz interoperacyjności.
- Użytkownik ma możliwość wykupienia Dostępu czasowego na zdefiniowane przez Dostawcę okresy czasu, które będą wskazane na stronie umożliwiającej wykupienie Dostępu. Umowa o świadczenie Treści cyfrowych zostaje wówczas zawarta na czas określony, w zależności od wybranej opcji.
- Wraz z uzyskaniem Dostępu Użytkownik otrzyma status „otwarty” na zdefiniowany czas.
- W przypadku gdy Użytkownik wykupi kolejny Dostęp czasowy, w czasie trwania już wykupionego, ulega on automatycznemu przedłużeniu o okres czasu odpowiadający długości kolejnego wykupionego dostępu, w ramach limitu maksymalnej długości wykupionego Dostępu czasowego ustalonego przez Dostawcę.
- W przypadku Dostępu czasowego do Treści cyfrowych. Jednoczenie z opłaceniem Dostępu będzie miał możliwość skorzystania z nich w momencie zarejestrowania płatności, co wiąże się dla niego z utratą prawa odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami pkt IV ust. 2 poniżej. Przed zawarciem umowy Użytkownik otrzyma informacje, w jaki sposób uzyska dostęp, i będzie mógł skorzystać z Treści cyfrowych w ramach Dostępu czasowego.
III. Płatność
- Ceny za poszczególne rodzaje Treści cyfrowych oraz Towarów płatnych są wyszczególnione na podstronach umożliwiających ich zamówienie. Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT. Użytkownik pozna całkowitą cenę za dany rodzaj dostępu przed wyrażeniem woli związania się umową.
- W przypadku zmiany cen Treści cyfrowych, polegających na ich obniżeniu, sprzedawca umieszcza informację o najniższej cenie Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Po wybraniu określonej (płatnej) Treści cyfrowej i/lub Towaru Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z podsumowaniem transakcji.
- Zamówienie płatnych Treści cyfrowych i/lub Towarów uważa się za złożone i niepodlegające dalszym modyfikacjom z chwilą zaznaczenia przez Użytkownika opcji oznaczającej zamówienie z obowiązkiem zapłaty. Użytkownik otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia i zawarcia umowy na adres e-mail podany w trakcie procesu zamawiania Treści cyfrowych i. W momencie zaznaczenia opcji oznaczającej zamówienie z obowiązkiem zapłaty dochodzi do zawarcia umowy o dostarczenie Treści cyfrowych (np. Dostęp czasowy).
- Po zaznaczeniu opcji oznaczającej zamówienie z obowiązkiem zapłaty Użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony na stronę partnera odpowiedzialnego za obsługę płatności. W przypadku dokonywania opłaty za powtarzalne Treści cyfrowe lub Towary Użytkownik będzie miał możliwość wyboru płatności tradycyjnej lub cyklicznej.
- Płatność cykliczna polega na automatycznym obciążaniu karty płatniczej Użytkownika w terminach i kwotach określonych w zamówieniu. W przypadku wyboru metody płatności cyklicznej Użytkownik wyraża zgodę na obciążanie przez Dostawcę karty płatniczej ceną za kolejne okresy rozliczeniowe. Użytkownik ma prawo rezygnacji z płatności cyklicznej poprzez złożenie rezygnacji za pomocą odpowiedniej funkcji dostępnej po zalogowaniu do Konta Użytkownika w Serwisie.
- Użytkownik zobowiązany jest dokonać zapłaty za Towary w terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku wyboru płatności kartą – pięć dni). Brak zapłaty w tym terminie spowoduje anulowanie zamówienia, o czym Użytkownik zostanie poinformowany przez e-mail. Użytkownik otrzyma potwierdzenie dokonania zapłaty na adres e-mail podany w trakcie procesu zamawiania Treści cyfrowych.
- Obsługa płatności jest realizowana w sposób automatyczny i samoobsługowy przy współpracy z zewnętrzną firmą pośredniczącą PayU S.A., z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444, zwaną dalej „Operatorem Płatności”, prowadzącą serwis do obsługi płatności elektronicznych pod adresem payu.pl.
- Płatności są realizowane zgodnie z regulaminem Operatora Płatności, dostępnym dla Użytkownika pod niniejszym linkiem oraz po przekierowaniu na stronę Operatora przed dokonaniem płatności.
- Płatność za pośrednictwem PayU jest jedyną akceptowaną formą zapłaty za Treści cyfrowe.
IV. Odstąpienie od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn przysługuje wyłącznie Użytkownikowi będącemu konsumentem oraz osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Zgodnie z treścią art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Użytkownikowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku Treści cyfrowych, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas procedury ich zamawiania, Użytkownik może oświadczyć, iż wyraża zgodę na aktywowanie dostępu do tych Treści natychmiast po dokonaniu zamówienia i zawarciu umowy, co spowoduje natychmiastowy dostęp do danych Treści cyfrowych i utratę prawa odstąpienia od umowy.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, należy wysłać oświadczenie na adres Dostawcy, wskazany powyżej.
V. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Dostawca ma obowiązek spełnienia świadczenia bez wad i ponosi odpowiedzialność, jeżeli świadczenie jest wadliwe, w szczególności ze względu na wady fizyczne lub prawne.
- Reklamacje dotyczące świadczonych Treści cyfrowych mogą być zgłaszane przez Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@tygodnikpowszechny.pl. Dostawca zobowiązuje się do rzetelnego zbadania okoliczności zaistnienia nieprawidłowości.
- W celu możliwie szybkiego rozpatrzenia, reklamacja powinna zawierać opis przyczyny reklamacji oraz dane konieczne do identyfikacji Użytkownika, w tym jego adres oraz opcjonalnie nazwę użytkownika.
- Dostawca rozpatrzy reklamację oraz powiadomi Użytkownika o jej rozstrzygnięciu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni od daty otrzymania reklamacji na adres e-mail wskazany przez Użytkownika podczas tworzenia konta lub pocztą na adres podany w reklamacji.
- Powyższe postanowienia nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Użytkownika swoich praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zasadami określonymi na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
VI. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez RAND Rafał Szymczak, z siedzibą w Warszawie, Nowolipki 6a/3 00-153 Warszawa. NIP: 5341265624, KRS: 011796223, NIP: 6760056914, REGON: 350319302, wpisaną do CIDG
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu świadczenia Treści cyfrowych i Towarów poprzez stronę cyfrowehistorie.pl zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Serwisów oraz w celu marketingowym administratora danych.
- Podstawą przetwarzania danych w zakresie dostępu do płatnych treści cyfrowych oraz sprzedaży Towarów jest art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: r.o.d.o.) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, a w zakresie przetwarzania danych do celów marketingowych art. 6 ust. 1 lit. f r.o.d.o. – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, jakim jest reklamowanie i sprzedaż usług własnych.
- Dane będą przetwarzane w celu wykonania umowy, przez czas realizacji umowy oraz w okresie przedawnienia roszczeń.
- Każdy Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych. Informujemy również o prawie wniesienia skargi w zakresie przetwarzania danych do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych. Dane nie podlegają profilowaniu.
- Dane transakcyjne, w tym dane osobowe, podane przez Użytkownika w trakcie dokonywania płatności przetwarzane są przez PayU S.A., z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444 z siedzibą w Poznaniu (KRS: 0000274399) adres: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne celem świadczenia ww. Treści cyfrowych.
- We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, w tym realizacji praw Użytkownika wskazanych powyżej, można się kontaktować z Inspektorem danych osobowych pod adresem mailowymwww.cyfrowehistorie.pl.
- Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w szczególności z niżej wskazanych ważnych przyczyn:
a) jeżeli zamiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ze względu na uznanie postanowienia Regulaminu za niedozwolone – odpowiednio w tym zakresie;
b) realizacji obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu lub decyzji organów administracji;
c) zmian wynikających ze względów bezpieczeństwa, w tym mających na celu uniemożliwienie korzystania z Treści cyfrowych w sposób sprzeczny z przepisami prawa lub z niniejszym Regulaminem;
d) wprowadzenia istotnych zmian w funkcjonowaniu Treści cyfrowych, w tym związanych z postępem technicznym lub technologicznym, obejmujących zmiany w systemach Dostawcy.
2. Regulamin obejmujący zmiany wprowadzone zgodnie z ustępem poprzedzającym zostanie udostępniony Użytkownikom z 14- dniowym wyprzedzeniem. Użytkownik ma możliwość wypowiedzenia umowy objętej zmienionym regulaminem w ciągu 14 dni od dokonania zmian, jeżeli nie akceptuje nowej wersji Regulaminu lub przy pierwszym logowaniu po dokonaniu zmian w Regulaminie.
3. Zmiany Regulaminu wprowadzone z innych przyczyn niż wskazane w ust. 1 powyżej, w szczególności polegające na wprowadzeniu nowych Treści cyfrowych lub Towarów, nie będą modyfikowały treści umów zawartych z Użytkownikami w oparciu o wersję Regulaminu obowiązującą w momencie zawierania tej umowy.
4. Niniejszy regulamin jest dostępny na stronach wchodzących w skład Serwisu oraz w siedzibie Dostawcy wskazanej w niniejszym Regulaminie.
5. Komunikacja z Użytkownikami będzie odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany adres e-mail Użytkownika, w tym w szczególności w ten sposób Dostawca będzie przesyłał potwierdzenia zawarcia umowy oraz otrzymania oświadczenia o zgodzie na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia usługi dostępu do Treści cyfrowych.
6. Umowa może być zawarta wyłącznie w języku polskim.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Regulaminu Serwisów dostępnego pod adresem cyfrowehistorie.pl/regulamin-serwisu oraz przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
8. Regulamin obowiązuje od dnia 15 pażdziernika 2023 r.
Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: T, e-mail
– Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy (*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy (*) umowy dostawy następujących rzeczy (*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy (*) / o świadczenie następującej usługi (*)
– Data zawarcia umowy (*) /odbioru (*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.